Saturday, June 30, 2012

j0d0h rAhsIA AllAh

Assalamualaikum dan selamat pagi...
Alhamdulilah sebab berjaya bangun pagi dan dah tak tidur selepas subuh hari ini..
Semoga dapat istiqamah...

woha, eksited pagi2 dah nak hupdate blog...
hari ni nak love story pasal irma yang cantik dan ayu...
kepada kak irma, selamat pengantin baru dan semoga jodoh berpanjangan sampai ke syurga..amin..

SELAMAT PENGANTIN BARU KEPADA KEDUA MEMPELAI.. BAGAI PINANG DIBELAH 2



Allah takkan mengambil sesuatu itu kecuali menggantikannya dengan sesuatu yang lebih baik..Subhanallah..



ayat ni suits irma for the best..


Jom layan gambar kedua mempelai sekejap
v
v
v
v

s w e e t ~

h a n d s o m e

c a n t i k + s o l e h a h



teruja sangat melihat pernikahan irma dan suaminya.. lepas ni tak sabar nak lihat siapakah pula jodoh kepada si cantik manis kak heliza kita.. mesti bukan calang2 orang juga suaminya nanti.. orang yang baik, akan dijodohkan dengan orang yang baik kan =)..

kak heliza yang cantik dan manis =)




ok, stop cerita sal selebriti.. sambung kepada real life pula.. insya Allah, sabtu depan sepupu atul pula yang akan bertunang. kepada kak nisa, tahniah dan semoga jodoh kalian berpanjangan hingga ke syurga.. cepat2 sikit nikah, tak sabar nak makan nasi minyak nih..wehee~

kak nisa, the one at the left side.. huhu, macam ikut turn je kan =)


bercerita pasal jodoh, tiada siapa yang tahu siapa jodoh mereka kan. Jodoh itu rahsia Allah... walauapapun, apa yang Allah dah tentukan untuk kita itu pasti yang terbaik untuk kita..

Walaupun atul tak tahu apa perancangan Allah untuk atul, tapi atul berdoa semoga Atul menjadi pelengkap tulang rusuk kepada si en.tunang.. semoga Allah menjadikan en.tunang seorang suami yang soleh yang dapat memimpin atul dan anak2 kami kelak untuk kehidupan dunia dan akhirat. dan semoga Atul juga menjadi isteri yang solehah yang akan menjadi pelengkap iman kepada si dia, amin...

p/s: takdir Allah itu indah.. semoga hati ini tergolong dalam golongan hati2 yang bersyukur dan redha dengan ketentuanNya...amin..


mArilah mAri, mAri mengundi

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera




Alhamdulilah, semalam atul dah menjalankan satu lagi tanggungjawab atul sebagai rakyat Malaysia..
umur dah 22 tahun baru nak daftar undi.. padahal tahun lepas lagi atul dah layak untuk mendaftar..
actually, atul bukanlah suka sangat nak ambil port pasal politik negara ini..
as long as i can live happily in this country, i think it is good enough for me..
tapi, bila terbaca buku Travelog Secangkir Teh Pengubat Letih hasil karya ustaz Hasrizal, ia membuatkan atul terpukul..
bak kata beliau dalam buku tersebut, pemuda dan pemudi Malaysia ini golongan "aku tidak pedulisme"
jadi, lepas atul baca buku tersebut, atul tak naklah tergolong dalam golongan tersebutkan...


dengar kata, pilihan raya tahun ini akan dijalankan pada musim haji..

http://www.sinarharian.com.my/politik/najib-pru-masa-haji-bukan-perkara-baru-1.59363

malas nak komen panjang2.. tapi rasional ke kalau pilihan raya dibuat time tu kan? ni jawapannya:

http://www.sinarharian.com.my/politik/murshid-haram-panggil-pru13-musim-haji-1.62397


pada asalnya, atul pon tak adalah berminat sangat nak mengundi..
dalam hati ada juga terdetik, adakah satu undi dari atul nanti akan mengubah nasib negara ini?
tapi, bila difikir2kan balik, satu markah dalam peperiksaan pun akan meletakkan kita di grad yang berbeza kan..
kerana satu markah, mungkin kita boleh berada dalam golongan grad A dan mungkin kerana kurang satu markah juga, kita boleh gagal dalam peperiksaan..
mungkin orang tak berapa pandang pada nilai 1 tapi, nilai 1 lah yang amat penting dalam masa2 genting...

mungkin, dengan 1 undi atul itu nanti, ia akan berpihak kepada pihak pembakang @ kerajaan..
lagi pun, fokus nyer sekarang terletak pada usaha bukannya hasil..
seperti kata2 yang pernah atul berikan pada seorang sahabat

"Allah tak menilai manusia kerana pencapaian, tapi Allah menilai manusia berdasarkan usaha.. hal ini kerana, hasil itu adalah kerja Allah"


jadi atul rasa, i should practice what i said

P/S: thanks a lot to ain dalila yang sudi teman daftar undi semalam =)


Friday, June 29, 2012

laRi daRi dIRi sendiRi



any idea how to do so?


p/s; kadang2 menangis itu perlu sebab ia dapat melegakan perasaan.. thanks ya Allah for this tears...

Tuesday, June 26, 2012

wEpWw 4

Assalamualaikum =)







"ya Allah, jika mataku ini tidak pernah menangis keranaMu dan RasulMu, ko pohon, 
maka Kau haramkanlah mata ini untuk menangis kerana makhlukMu..." 

Monday, June 25, 2012

Jika Kau Fikirkan Kau Tak Boleh

Jika kau fikirkan kau boleh..
Kau pasti dapat melakukan..
Jika kau fikir kau ragu-ragu..
Usahamu tidak menentu..

Assalamualaikum dan salam sejahtra...
lagu di atas, atul yakin ramai yang tahu..
lagu yang akan didendangkan dalam ceramah mahupun kem motivasi..

tapi, sejauh manakah keyakinan yang kita ada akan mempengaruhi usaha dan kejayaan kita?
as for me, i dont think this song works for me..
it does not work at all..
what i can see is, the more I confident, the more i cant achieve an aim successfully..

let take this as an example..
when i was in form 5,
after my chemistry paper, i was very confident that i would score for the paper..
but, when SPM result came out, it did not come out as i expected...
my chemistry paper was the worst grade that I got among the nine papers that i sat for..

the same thing happened in the last semester..
i was confident that i can score an A for my moral paper and TSL 3105 paper..
but, when the result came out,
i just was be able to to get Bs for both papers...

but, other thing will happen to me when i was not confident enough in my action..
it will come out successfully when i did not expect them to be..
let take this as example..

when i sat for my Additional math paper in my SPM exam,
the 1st thought that came to me after the exam was, "i am gonna fail this paper"
and i was crying over for this paper about two days as i really expect them gonna fail..
but, when the result came out, i scored the paper handsomely
and surprisingly it was better than my chemistry paper that i expected an A for it..

the same thing happened when i was in my first semester of 1st year degree..
i had falsafah paper and it was a killer paper..
the least hope and wish that i had for the paper was just past that was mean "C+"
but, with Allah will, i score an A for the paper..

what i want to say here is,
i just don't know either those incidents were just coincidences or
it was me who cannot expect to much in life..
or maybe, after this
i should only expect for the least when i want to do something in life..

last word,
"Ya Allah, apakah kekuatan yang Kau kurniakan kepadaku berbanding manusia lain yang sampai hari ini aku masing tercari-cari apakah kekuatan diri yang aku miliki."





p/s:

"when there is nothing to be proud of, then you should avoid from anything to be blame for"


Sunday, June 24, 2012

wEpWw 3

people always say
"time will heal feeling"

but, one thing i afraid of is
"time can kill feeling"

Thursday, June 21, 2012

??? tAndA tAnyA ???

ia menjadi tanda tanya...
dari dulu lagi...
apa dia kekuatan diri yang dimiliki?

bijak belajar?
seni?
sukan?
interpersonal?
intrapersonal?
kepimpinan?
lain2?

just feel...
i dont have any strength in me...
just see the weak me through the eyes of mine..
it just the weak me...

Tuesday, June 19, 2012

wEpWw 2

"Feelings,
it cant be explained by words,
it just can be explained by actions.. "

wEpWw 1

""   It may just abstract words or sound, but it can hurt a concrete heart"
There was an error in this gadget