Sunday, August 26, 2012

cIntA lEpAs nIkAh

bercinta dan berkasih sayang selepas nikah?
tampak mudah pada teori..
tapi
1 jihad pada amali..

mampukah diri ini?
ya Allah, panjangkan jodoh kami sehingga ke syurga Mu...
wahai hati, YAKIN lah..

 btw, ustaz don dah nikah..
tahniah kepada ustaz dan isteri..
semoga jodoh kalian kekal sampai syurga, amin..
~agak2, ustaz sayang tak kat husna masa dia bertunang dulu?~

Monday, August 6, 2012

AkU sEOrAng pEnArI

Asslamualaikum..

(ok, sila abaikan tajuk yang agak penuh kontroversi di atas, lalala)


Aku seorang penari..
dan kau seorang ahli muzik..
akan kulangkah langkah tariku..
mengikut rentak yang kau alunkan..

rancak alunan muzikmu,
rancak tingkah tariku..
perlahan alunan muzikmu,
perlahan tingkah tariku..

bukan ku tak bisa menari rancak dalam rentak sentimental alunanmu..
namun, aku takut tersalah langkah..
bukan ku tak bisa menari longlai dalam rentak rancak alunanmu..
namun, aku takut kau resah dalam langkai longlaiku...

dan..
apabila muzikmu berhenti..
aku juga akan turut berhenti..
walaupun hati ini masih mahu menari sepuas hati..

kerna..
kau adalah pemuzik..
dan aku hanyalah seorang penari...
dan apalah erti langkah tariku tanpa alunan muzikmu..

Friday, August 3, 2012

cIntA UtAmA vs cIntA pErtAmA



Assalamualaikum...

tempat jatuh lagikan dikenang, apatah lagi cinta pertama..
apa hebat sangat ke penangan cinta pertama ini?
clueless ... 

cinta pertama...
siapa cinta pertama atul ye? *sambil garu kepala*
entah, atul sendiri tak pasti..hahaha..

tapi, ramai olang kata, cinta pertama memang susah nak dilupakan..
yelah, pestime bercinta kan..
masalah ini bukan sahaja berlaku kepada pasangan yang masih berada di tahap kapel,
malah, tahap pasangan suami isteri pon masih ada lagi yang tak dapat lupakan cinta pertama..
isk2.. nampak sangat hebat betul penangan cinta pertama ni kan...

dan baru2 ini,
dua kenalan atul telah bercerita masalah yang lebih kurang sama kepada atul..
hubungan retak dek kerana cinta pertama..
masing-masing, pasangannya keliru antara cinta pertama dengan cinta yang sedia ada sekarang..
adeh, inilah lelaki...
dulu masa nak, tak ada pulak nak keliru2 nya..
tapi bila dah tak nak, time2 ni lah baru nak keliru segala bagai.. huh~ emo~

tapi itulah,
bila dengar kawan2 bercerita masalah macam ini,
atul sendiri jadi takut..
walaupun atul tak ada cinta pertama
tapi cinta pertama encik tunang atul ambil masa 6 tahun kot..
ambek ko, 6 tahun tuh..
jadi,kalau nak dibandingkan dengan atul yang baru bertunang dengan dia yang tak sampai 6 bulan ini, apalah sangat kan...

so,
dalam hati..
doa jelah..
agar cinta Utama si en.tunang lebih kuat berbanding cinta pertamanya..
ta mo lah nanti, dia pon keliru juga..
once dia keliru,
mungkin hati ini yang serik bercinta ini akan terus berhenti mencari cinta...

mood: sadis

dAh bEsAr, sO dAh bOlEh mEngUndI



bak kata ustaz hasrizal,
kalau kita tak berminat dengan politik,
tapi politik yang akan berminat dengan kita..

atul pon takde lah hardcore sangat bab2 politik..
tapi amek port jugalah sebab ayah agak kuat dalam bab2 ini..

so, agak2nya nak pilih parti mana ini?

sama ada parti yang menguar-uarkan moto kemerdakaan
"Janji sudah ditepati, bila nak bayar budi"

or parti2 pembangkang yang lain...
haha,
bak kata Dato' Siti
"Biarlah Rahsia"
There was an error in this gadget