Friday, April 6, 2012

Nak Voucher Buku 1 Malaysia Lagi Boleh Tak?

Alhamdulilah dan terima kasih kepada kerajaan yang baik hati nak bagi voucher buku 1 Malaysia.. Alhamdulilah, ke empat2 voucher tersebut dah selamat digunakan.. so nak share sikit, inilah antara buku2 yang Atul beli dengan menggunakan vocher tersebut...


buku untuk sem ni, subjek EDU 3104


This is my minor... moral... i.ALLAH kat skola nati ajar moral.. haish, bermoral tak saya? hehehe

dah nama pon voucher ni untuk pendidikan kan.. so kena lah beli buku belajar.. tapi yg kelakarnya, sem ni tggl dua bulan jer lagi.. tapi baru nak beli buku.. haish.. tapi org kata better late than never, right...

next books...


atul beli buku ni sbb atul suka ayat Kun Fayakun tu jer.. macam ayat dalam surah Yassin ayat yang ke 82 yang berbunyi :

kalau nak tahu, 
banyak2 surah Al-Quran, my favourite one is Yasin and my favourite verse is this verse, yasin ayat 82..


next one is buku ni.. Kisah-kisah pelik dalam sejarah Islam.. interesting sgt.. sbb tu beli se.. kualiti kertas dia mcm buku lama2 skit lah.. mcm klasik gitu bila baca..


seterusnya buku ni pulak.. i.Allah atul sekarang memang dalam usaha nak buat koleksi buku2 Soal Jawab Remeh Temeh ni..menarik dan penyampaian yang sempoi.. tak heavy lah orang kata kalau nak baca... Alhamdulilah buat setakat ni atul dah ada 4 koleksi buku ni...antaranya ialah:

1. Soal Jawab Remeh Temeh tentang Solat 1
2. Soal Jawab Remeh Temeh tentang Seks
3. Soal Jawab Remeh Temeh tentang Nikah dan Kahwin
 (tapi ni atul hadiahkan kepada my incik tunang)
4. Soal Jawab Remeh Temeh Puasa...

ha, mesti kata atul gatai kan sebab beli yang seks punya.. anda silap lah kalau anda fikir buku tu dok asyik cerita sal bersetubuh jer.. banyak topik yang dikupaskan antaranya ialah soal mandi hadas besar.. so jangan seganlah kalau nak beli buku no 2 ni ha..


ok,atul beli buku ni sbb the author is my favourite author..
 i follow his blog and i follow his books.. simple dan sempoi cara penyampaian... sebelum ni atul dah beli buku Aku Terima Nikahnya.. tapi sayang, atul tak khatam lagi.. hehehe..


seterusnya, buku ini pula yang atul beli...



ok, sila jangan fikir ini novel saya yang punya..
sebaik jer dapat voucher buku, puan emak terus cakap
"along, mak nak dua buah novel taw"

so, ni mak ana yang punya.. she is a novel freak you know.. 
kalah anak dia ni ha.. anaknya pon tak baca novel jiwang2 karut karat ni ha..


dengan ke semua buku2 di atas, maka habis sudahlah voucher buku atul.. haish..
ikut plan asal nak beli buku lain.. tapi buku lain pula yang atul beli..
oleh kerana voucher buku sendri dah habis,so atul gi belasah spent voucher buku orang lain pulak...
 so ni lah buku yang atul beli guna voucher buku cik Adisyah kita yang comel loteh..thanks adisyah..


atul beli buku ni pon sebab dah lama sangat nak berkenalan dengan sahabat nabi yang seorang ini, Saidina Uthman Bin Affan.. banyak2 sahabat, atul lebih cenderung nak berkenalan lebih rapat dengan beliau.. sebabnya, beliau merupakan salah seorang sahabat nabi yang handal dalam perniagaan.. so boleh lah nak timba ilmu perniagaan dari beliau ye ta...


ok last but not least, this is the book that i got as engagement present from my friends, PQ and Rosati..
thanks guys.. tapi sampai hari ini atul tak sempat2 nak baca lagi buku ni.. haish, kena baca cepat ni sebelum bernikah, hehehehe..


TAPI....
satu benda sedih sikitlah...
 atul memang suka beli buku.. kat umah pon ada banyak lagi.. tapi tak pandai nak cari masa untuk baca buku2 ni... tu lah masalahnya..i.Allah kalau tak dapat nak habiskan buku2 ni masa muda, mungkin boleh baca lagi kan bila dah tua2 natikan... menghabiskan zaman2 tua dengan membaca macam ni ha..



sweet je kan, baca buku sama2 dengan suami... wink9...

ok, so bagi sapa2 yang tak tahu macam mana nak spent voucher buku, jangan segan dan jangan silu.. bagi jer kowg punya kat atul k.. atul pon ada lagi buku nak beli antaranya inilah kan, 


tapi sayang, voucher dah habis.. wink8..

sekian sahaja dari saya untuk perkongsian bahan bacaan pada hari ini.. selamat membaca...


ops.. cop2.. belum lagi.. akhir kata....


wasalam...




No comments:

There was an error in this gadget