Friday, February 26, 2010

iman the articles of faith




nice song by talib al habib

click here to listen the songs

amantu billahi wa mala�ikatihi
wa kutubihi wa rusulihi wa al-yaum al-akhiri
wa al-qadri khayrihi wa sharrihi min Allah
wa al-ba�si ba`d al-maut, la ilha illa Allah

Faith is belief in Allah and the Messengers
The angels and the Final Day, and the holy scriptures
And to believe in destiny
That good and bad both come from Him
And the Resurrection; there is no god but Allah.

La ilaha illa Allah (x3), Muhammad Rasulullah

Allah is the creator of heaven and of earth
Nothing may compare with Him, He is the One alone
The prophets, best of humankind
Sent to all nations and all tribes
Last of all Muhammad, mercy to the worlds.

Formed of light and beauty, the angels of the Lord
To praise Allah, to help mankind,
Jibril brings the word.
The scriptures, all by Allah sent,
Torah, Psalms and Gospel then
The source of perfect guidance, the Glorious Quran.
[ www.thenasheedlyrics.com ]

The reckoning, the Final Day, when all will see their works
Remade in soul and body to stand before the Lord
With patience bearing every grief
With thankfulness for all blessings
We are content with destiny, the Will of Allah.

Faith is belief in Allah and the Messengers
The angels and the Final Day, and the holy scriptures
And to believe in destiny
That good and bad both come from Him
And the Resurrection; there is no god but Allah.


hadiah oh hadiah..

from: kak anis, nadzirah, awatif, anis, jaja..

from fatin

from: fahmi, syu, izuan, ain dalila, mathila mansor, emak, haniffudin, and ima..


ni sume adiah msa bday ari tuh..
btw, thanks guys for the present..

salam maulidur rasul..

"belum sempurna iman seorang muslim sehinggalah dia menyayangi rasullullah s.a.w lebih dari diri dan ibu bapanya sendiri"

sempena maulidur rasul ini, marilah sama2 kita lihat diri..
adakah kita sudah cukup sempurna sebagai umatnya?
sudah pasti tidak!




sebagai seorang muslim, marilah kita sama2 mengingatkan antara satu sama lain..
hari ini, nak share sikit antra 7 sunnah nabi yang perlu kita jaga..

  1. tahajjud
  2. baca alquran sebelum terbit matahari.
  3. tidak tinggalkan masjid terutama di waktu subuh
  4. jaga solat dhuha
  5. jaga sedekah setiap hari
  6. jaga wudhu' terus menerus
  7. amalkan istighfar setiap hari.
selamat beramal!

ketenanagan di bumi uia


alhamdulilah!
setelah sekian lama plan nk g uia, akhir nyer impian tercapai juga..
wlupn cuma 1 hari 1 mlm,
tapi ia memberi makna yang besar kpd atul..

laluan masuk UIAM

hati terasa sebak sebaik sahaja kereta melalui pintu masuk UIAM..

Dalam hati terdetik..

‘Ya allah, aku sepatutnya datang ke sini sebagai seorang pelajar. Bukannya sebagai pelawat..’

Sedih gila kot..bergenang air mata..nasib baik tak banjir..hihi

kad metriks asasi UIAM

kalau nk msuk, mst lar kna lalu kat post guard kan..
alamak.. guars check lak metrix kad..
nsb baik lar atl smpn ag kad matrix lama atul..
so, lpas lar msuk..
thanks kad metrix!

Masa smpi tuh, mira tgh bz dgn add drop subjek untuk sem dpan..

Bkn mira jer..tpi sume org tgh bz dgn bnda alah tuh..

Huhu, cm wrong time jer atul dtg nih..

Tpi dowg ttp layan atul dgn sebaik2 layanan..

Malamnyer, msg2 bz dgn meetg..mira skg pon da mula berjinak2 dgn societies..

Mkn bz lar dy..

Alyaa ajk atul g tgk talk..

Tpi segan r lak..

Sbb dy skg da pakai purdah kot..

Segan nk jln dgn dy..

Rsa cm ta layak jer..

In the end ili gak yg berjaya kidnap atul dari alyaa..

Huhu, sorry alyaa..

mahallah sumayyah

kentang free..sedap!

Bnda plg tak sgka..

Dpt mkn free kat cafe sumayyah..

atul pon apa agi, perli lar bdak dowg tuh, si mira and ili..

"Ili n mira yg da lama dok UIAM pon ta pernah dpt mkn free..

Tpi atul 1st time dtg da dpt.."

So ini lah yg d namakan rezeki..

Alhamdulilah..


Ili dgn baik hati nyer bawa atul pusg2 UIAM..

Even glap,tpi msih dpt menghayati keindahan UIAM..

Ili pon ada bwa g department economy..

Kira my department lar tuh..

smbil2 tuh ley gak lar cuci mata tgk foreigners..

ha kowg nk taw tak ratio bgi plajar melayu dan foreigner kat uia?

60:40..

kira mmg ramai lar kan plajar dari luar negara..


Ya allah..

Penat gla berjalan..

Dri satu mahalah ke satu mahalah lain kami pergi..

Nk melwt kwn2 lar katakan..

Sume duduk blog yg berbeza..

So kna lawat satu2 lar kan..

Otw blik ke mahallah sumayyah, bas pon lalu..

So apa lagi..dpt lar pluang naik bas UIAM..

Huhu, baru terasa lgkap bla da dpt naik bas tuh..

Selama ni punya lar ngidam nk naik bas tuh..

In the end dpt gak naik..

Alhamdulilah..


Smpi blik da kol 12 mlm..

Dgn sakit kaki yg tak terkata nye lar..

Mata da ngantok..

Tpi msih nk borak2 dgn alyaa..

Alhamdulilah..

Duduk dgn alyaa ni mcm2 input agama yg atul dpt..

Dy pon tnjuk mcm2 video kat atul..mmg bermanfaat lar kalau dok borak2 dgn alya nih..


Sdr2 jam da kol 3 pgi..

Mata da ta larat sgt nih..

Tdo lar skatil dgn mira..

Tgk2 borak2 lagi..

So nk kongsi lar skit antra conversation kami:

Mira: atul ta nyesal ke kua uia?

Atul: ya allah.. tuhan jer tahu cm ner perasaan atul mira.. tpi atul lar manusia akan paling menyesal kalau maktab pon kena wat pinjaman PTPTN time degree nt.

Mira: da lar atul.. mgkin ada hikmah nyer atul blaja kat sana.. trsukan plan2 atul sblm nih.. blaja kat sana pon bgs gak kan..

Atul: emm.. btol gak tuh.. bnyk bnda yg atul ta penah blaja, atul blaja kat sana.. tdi, msa atul nk masuk pintu masuk UIA, atul rsa sdh sgt mira..ptut nyer, ni tmpat atul blaja.. bkn nyer dtg just suka2 nk lawat kowg.. sedih lar mira..

Mira: sbnr nyer atul, kalau boleh mira xnk bagi atul dyg sini..sbb nyer xmo atul sdh cm ni lar…

Atul: hmmm….( lastly, both of us terlelap..jam pon da kol 4pgi kot)

( sbnr nyer, dari dlu agi atul suka share problem dgn mira ni.. apa2 mst cter kat dy.. sbb dy mmg faham atul..thankz mira for being my friends.)

huhu, nmpak mata jer kot..

agak2 nyer, bla lar atul btol2 nk pakai cm nih yek?

ha..lupa lak nk share..

one of my friends skg da pakai purdah..

dy mmg da cntik..

n bla dy pakai purdah, terselah lagi lar kecantikan dalaman dan luaran nye..

so, sblm blik tuh, atul pon try lar dy nyer purdah..

tpi xcun sgt lar atul pkai..

sbb atul tak menjiwai nyer kan..

nk nmpk lagi cntik, bnda tu msti lar dtg dri hati kan..


tali gntg name tag dari uiam

And I bought somtg for my self..

Sbgi tnda knangan dri sana..

masjid uiam

atul, mira, min and ili..

And sempat lar kami amek gmbar sbgi kngn..

Harapan, smoga atul dpt jejakkan lagi kaki di sana..

Amin.. and for sure Atul sgt rndukan kehidupan di bumi uia..


ucapan terima kasih yang tidak terhingga kepada:

k.anis for being my driver

ili atiqah sbb da bawa atul pusg2 uiam

mira sbb kongsi katil tdo dgn atul..

min, milah, aishah, alyaa, as, fatin, idid, and others yg da bgi layanan yg sgt baik..

atul syg kowg!


Wednesday, February 24, 2010

ANY SUGGESTION?

what should i do this weekend eak?
3days of holidays..
starting with maulidur rasul n weekend lar..

in my mind, i have three plans..
1st of all..
going home..
miss my mom so much..
but my father keeps advise me to safe the money..
so, i cant back lar..
coz the cost of going home is quite big..
rm50 kot..
huhu

2nd one is i want to stay in uia gombak for this weekend..
ili pon da invites..
suka2..
but, still need money lar..
for the cab, lrt..n for eating for sure lar..

or the last one?
stay in my room and have infinity sleep..
wah..
i can sleep as long as i want..
happy2..
but, its quite bored right..

so which one?

apabila kebosanan melanda diri di dalam kelas

1st of all, i am sorry to madam Sarah because i am using her time to do this such of thing..
sorry madam..but i still manage to finish up all the works that you give to me..
its OK right as long as the work given complete?
hihihi

ok..what i were doing in the library last afternoon..?
huhu..
questionnaire..
a stupid questionnaire..
but, thanks a lot to those who participate in my questionnaire..

huhu..
do you know..
what question i gave them?
haha..
this is the question..
what are the top 5 of characteristics that should have in your life partner?
stupid right?

so..as a sign of appreciating, i will share with you their answer..

nazmi:
1.pandai masak sambal
2.suka kemas rumah
3.sekepala
4.suka dibelai
5.pandai ambil hati emak

komathi:
1. must care of the girl
2. very patient
3.friendly
4.honest
5.handsome

aji:
1.caring
2.beriman
3.understanding
4.honest
5.accept my family as well


then:
1.loyal
2.kind hearted
3.no personality
4.sporting
5.hardworking

anis:
1.loyal
2.responsible
3.family person
4.tolerate
5.berpendapatan tetap

jaja:
1.romantik
2.sng bawa bincang
3.give and take
4.pandai bergaya
5.spent quality time with me

julyan:
1.rich
2.educated
3.nice family
4.forgiving
5.love to smile

fatin:
1.must be a hero
2.educated ones
3.pandai agama
4.love his mother so much
faithful..


nice right..
thanks guys because you are so supporting to give me the answer..
n i wish you all good luck lar..
may you dream comes true

huhu, sure you want to know my answer too right..
ok lar..
im glad to share with you all..
i wish i have a life partner who is:

1. have a good instinct on me..
means he knows me very well such as he knows that i'm having problem even i dont tell him..

2. he knows how to give and take..

3. he appreciates me and what ever thing that i do to him

4. he accepts my weaknesses as he accepts my strength..

5. and the last one.. he must be someone that i feel comfortable to be with in any situation..

and how about you?
do you have the quality?
hihihi..




Tuesday, February 23, 2010

what would you feel if....

apa akn korang rsa kalau ada teman nk bagi kowg ubat?
kalau saya, saya akan rasa sangat terharu..
itu menandakan dia sayang kita..
dia ambil berat pasal kita..
btol tak?
bkn sng nk cari org yg amek berat sal kita..

tpi..
apa kowg akn rsa kalau ada org yg tolak pemberian anda?
sakit tak hati?
sngat skit kan..
kita amek berat sal dy..
tpi..
dy mcm tak hargai jer apa yg kita wat untuk dy..
agk terkesok ati di situ sbnr nyer...

apa2 pon, sya ikhlas amek berat sal awak..
tpi awak..
cm tak hargai jer apa saya wat..
hmm...

akhirnyer...

at last wifi mktb xblok blog da..
suka2!
at least i can update my blog..

apa yg best ari nih?
huhu..
cik midah call my name in class..
it is such a honor to me because she can remember my name..
thanks miss..
huhu, excited kot..
bkn apa..
bkn sng lecturer nk igt nama students kan..
nk2 plajar pasive cm aku nih..
wink8..




Saturday, February 20, 2010


LOVE YOU MOM!
MISS YOU MOM!

warkah biru buat si dia...

awak..kenapa kita ditakdirkan bersama? saya tak pernah cintakan awak..selama ini, saya anggap awak kawan biasa sahaja..sebagai pelengkap kehidupan saya.. saya tak pernah mintak hubungan kita lebih dari kawan biasa..tapi awak..awak dah buat saya lebih dari kawan biasa..

awak..awak paksa saya untuk terima awak.. awak tahukan, cinta yang bertepuk sebelah tangan takan menjadi..awak tahukan cinta saya bukan untuk awak, tapi untuk kawan awak..takkan awak nak jadi kawan yang makan kawan?awak..kenapa awak pilih saya? sedangkan ramai lagi kawan2 saya yang lebih layak untuk menjadi peneman sehidup semati awak. ramai lagi awak..saya langsung tak layak untuk awak..malah hati saya bukan untuk awak..hati saya hanya untuk kawan awak..

awak.. kenapa awak tak pilih sahaja kawan2 saya yang lain? EZZA SHAZANA , SHARIFAH FATIN NABIHAH IDID, MATHILA, dan FATIN FARHAH semua tu kawan2 saya. merka lebih baik berbanding saya. kenapa awak tak pilih mereka sahaja? kenapa awak masih mahukan saya yang tidak punya apa2 keistimewaan ini..

awak..saya, awak dan dia dari darjah satu kita bersama.. kita jadi kawan sejak sekian lama.. xkan awak tak pernah lihat bagaimana caranya saya melayan awak dan dia? terlalu berbezakan, malah saya bersikap tidak adil pada awak.. saya lebihkan dia dari awak.. apa2 hal pon saya akan lebihkan masa bersama dia..bukannya awak.. takkan awak tak sakit hati dengan tindakan saya selama ini terhadap awak? takkan awak tidak boleh menilai? mesti hati awak sakitkan sebab saya lebihkan dia..jadi kenapa awak masih memilih saya? saya tak faham awak..

awak.. sejak dulu lagi, ramai kawan2 saya mencuba menandingi saya intuk mendekati awak.. tapi saya tak pernah ambil kisah semua itu.. tak pernah hadir perasaan cemburu untuk itu semua.. saya tidak kisah kalau mereka lebih rapat dengan awak.. kerana bagi saya, biarlah saya dengan dia sahaja..saya cuma mahukan dia.. dia dan saya! malah kalau ada kawan2 saya yang cuba rapat dengan dia, saya rasa cemburu sangat.. bagi saya, biar saya sahaja yang berada di sampingnya.. tiada siapa yang boleh menandingi saya untuk berada di sampingnya.. saya akan pastikan hanya saya bertakhta di hatinya..

awak.. semuanya sudah berubah hari ini..kerana keputusan awak yang membabi buta itu.. saya terpaksa meninggalkan buah hati saya yang satu itu..awak kejam kerana sanngup pisahkan dua hati yang telah bersatu sekian lama.. awak tak kesian pada sayakah?

awak.. dalam msa setahun ini, saya cuba untuk mencintai awak..seperti mana saya mencintai dia.. tapi.. saya tak boleh nak tipu awak apatah lagi untuk menipu hati ini.. cinta saya masih untuk dia.. hanya untuk dia..hati saya sakit awak apabila melihat ramai kawan2 saya yang cuba memikat dia..

awak.. semakin sya cuba untuk mencintai awak semakin saya tidak kenal siapakah awak sebenarnya.. saya jadi makin keliru.. ayat2 cinta yang ingin saa ungkapkan kepada awak semakin tidak terungkap.. mulut ini bagai terkunci dengan sendirinya apabila saya cuba berbicara dengan awak.. sya tak boleh awak..

awak..untuk menerima awak, saya juga perlu belajar untuk menerima keluarga awak.. masakan semua itu boleh berlaku awak?bagaimanakah hati ini untuk mencintai keluarga awak sedangkan awak sendiri saya tidak mampu untuk mencintai.. bagaimana awak?

awak.. orang yang paling sukar untuk sya fahami adalah ayah awak sendiri 'pak cik literature'..dalam erti untuk mendalami ayah awak, saya perlu mendalami sifat2 ayah awak.. awak tahulah ayah awak tu macam mana kan.. awak tahulah ayah awak tu kan..dengan sifat paradoxnye, metaphora, hiperbola, simili dan banyak lagi lar sifat2 literature nyer.. saya pon tak faham satu pon awak..kepala saya sakit untuk memahaminya.. malah baru2 ini, ayah awak ada kenalkan saya dengan kawannya, 'pak cik mecbeth'.. dalam hati ini, sedikit pon saya tidak berkenan dengan pakcik mecbeth itu..

awak.. dalam masa yang sama saya tidak boleh memahami ibu kandung dan ibu tiri awak 'mak cik writing dan mak cik speaking'.. mungkin dengan mak cik writing saya lebih faham tapi tidak dengan mak cik spaeking..malah saya kelu seribu bahasa apabila mak cik spaeking mengajak saya untuk berbicara..

awak.. dlam keluarga awak cuma adik beradik awak sahaja lah yang jadi penenang saya.. adik social studies dan adik grammar, kedua2 nya amat menghiburkan saya.. tpi apakan daya,setiap kali saya bersama adik-adik awak, pasti ibu kandung dan ibu tiri awak mencapap, menyebabkan hubungan saya dan adi2 awak terganggu..




awak.. awak boleh lihatkan bahawa saya tidak layak untul awak, malah saya juga tidak layak untuk masuk dalam keluarga awak.. takkan awak nak paksa saya lagi dalam menerima awak.. kalau diikutkan hati, mahu sahaj saya mintak fasak dari awak.. tapi mana saya nak cari rm130 ribu untuk dibayar kepada kerajaan sekiranya saya mahu menolak awak..saya bukannya anak orang kaya awak.. mana lah saya ada duit sebanyak itu..

awak..sebenarnya saya dah tak sanggup nak meneruskan hubungan kita lagi.. saya berharap, pada suatu hari nanti takdir dapat pisahkan kita sekaligus dapat kembalikan saya kepada si dia.. saya harap satu keajaiban akan berlaku satu hari nanti..

awak.. maafkan saya awak..cinta saya bukan untuk awak wahai English language, tapi cinta saya hanya kepada matematik.. matematik adalah cinta saya..saya harap english language dapat lupakan dan lepaskan saya..sesungguhnya, cinta saya hanya kepada matematik!

salam kemaafan:
atul..........

Thursday, February 18, 2010

f4...

huhu..
it is such a relief bla dpt abeh kan sume cter f4..
n d best movie goes to
BOYS BEFORE FLOWER...

the most handsome actors go to
METEOR GARDEN guys..

btw, the characters that i like the most are
HUA ZHE LEI
and
JI HOO..

love you guys!
money oh money...
rsa xpnah cukup dgn duit..
btol x?

dok maktab kan dpt elaunt..
msa dpt taw rm43o sbulan tu rsa cm bnyk jer..
dlm ati kata,"wah bnyk nyer duit aku.. kaya nyer..nk wat apa duit bnyk2 nih?"

tpi bla duit da smpi kat tgn..
tup2, ujg bulan end up dgn mkn megi xpon nasi rm2 jer skali makan..
mana lar hai duit ni gih?
check2...

kowg pon sama gak ker?
ada mslh nih?

ha..tdi bka majalah wanita..
tup2 ada strategi pengurusan kewangan..
jom kongsi..
mana taw ley membantu..



TIPS BELANJA BERHEMAH:

1.senaraikan brg kperluan yg ingin di bli..
(cnth brg mndi, brg mntah etc..yg xperlu, jgn msuk dlm list)

2.letakan dlm bajet jumlah barangan yang di kehendaki..
(cnthnyer, wat bajet dlm rm100 jer..jgn lbih dri bajek..bla da lbh, cpt2 stop bli brg)

3.lakukan penelitian premis yg hndak dikunjungi untuk lbih berjimat..
(cnth nyer nk bli berus gg..jgn lar bli kat mid valley..bli kat mydin da..kan jimat)

4.elak guna kad kredit
(ni slalu ank org kaya jer..yg parents bgi kad kredit..nk gna ley..tpi dont over the limit..taw lar bapa kowg yg byr kan..tp jimat lar gak)

5.usah blanja time lapar
(huhu, klu msuk tesco time lapar, kat bhgn makann jer lar kita tumpu nyer..sume nk amek)

6.bli brg keperluan secukup nyer..elak pembaziran..
(cnth: amek roti lar cnth plg mudah..bajek tok bli smggu..1bgkus yg pnjg tu pon da ckp..jgn bli smpi 2,3 bgkus roti..
sbb sudah nyer, roti tu expired jer..
xdan nk mkan gak..kan da membzir..)

7. pastikan brg yg dibeli ada nilai berpatutan:
(cnth: vico n milo.. rsa lbh kurg sama jer..
tpi milo lbh mahal dri vico..
so bek amek vico jer..
da ley jimat)

lastly..slamat mencuba...



Wednesday, February 17, 2010


HOLIDAY PLAN FOR THIS YEAR..
WANT TO TRY?


mb we choose bicycling....




or mountain climbing..




do you like tennis?
lets try tennis match at Dubai..
interesting what..


or do you like theme park?
mb at sunway lagoon is quite boring for you..
so, lets try at Las Vegas..



mb you want to try somthing new..
skywalk..

n mb..
do you want to try the beach at Japan..
man made beach..

happy holiday guys..!!!


pictures: from metacafe...

Tuesday, February 16, 2010

buat tatapan kaum lelaki..

Bila seorang perempuan itu berdiam seribu bahasa,
Berjuta perkara yang beramin di fikiran mereka...

Bila seorang perempuan itu tidak membantah,
Mereka sedang berfikir sedalam-dalamnya dengan menggunakkan logik akal tanpa campur tangan emosi mereka...

Bila seorang perempuan merenung anda dengan penuh tanda tnya,
Mereka tertanya-tanya sampai bilakah anda akan bersama mereka...

Bila seorang perempuan itu berkata 'saya dalam keadaan baik' selepas beberapa ketika,
Mereka sebenarnya tidak berada dalam keadaan yang mereka madsudkan dan mereka hanyalah berpura-pura untuk membuatkan anda tidak risau...

Bila seorang perempuan itu merenung ke arah anda,
Mereka resah memikirkan mengapa anda tergamak untuk menipu mereka...

Bila seorang perempuan itu menarik tangan anda,
Mereka berharap agar anda bersama mereka hingga ke akhir hayat mereka...

Bila seorang perempuan itu menelefon anda setiap hari,
Mereka mat memerlukan perhatian daripada anda(berkemungkinan mereka mempunyai sesuatu perkara utk dikongsi bersama)...

Bila seorang perempuan itu sms anda,
Mereka amat berharap agar anda membalasnya walaupun hanya dengan sepatah perkataan...

Bila seorang perempuan itu berkata 'saya sayang awak',
Mereka memang madsudkannya....

Bila seorang perempuan itu berkata 'saya tak boleh hidup tanpa awak'..
Ini bermakna mereka merancang untuk bersama anda pada masa ...

Bila seorg perempuan berkata 'Saya Rindukan Awak',
Tiada siapa yang sanggup merindui awak sebagaimana dia merindui awak....

Dan bila seorang perempuan itu tidak berani memulakan sesuatu perhubungan,
ini tidak bermakna mereka sombong dan budget tinggi,
Tp pada hakikatnya mereka amat takut dikecewakan.....

ayat selepas kahwin

Sebelum Tido:
6 minggu: Selamat tido Sayaaang, mimpi indah-2 ya, mmmuach.
6 bulan: Tolong matikan lampu tu, silau aah.
6 tahun: Sana sikit lah... Tido kalau tak mengepit tak bole ker???!

Pakai Toilet:
6 minggu: Tak apa, U masuk ler dulu, I tak kisaaahhhh
6 bulan: Masih lama lagi ke nih?
6 tahun: Brug! brug! brug! (suara pintu digegar), kalau nak bertapa pilah gunung ledang sana!!!

Balas SMS:
6 minggu: Iye Sayang, jap lagi I sampai rumah. Sayang, I belikan murtabak favourite U ye Sayang..
6 bulan: Trafik jam aah
6 tahun: K..

Dating process:
6 minggu: I love U, I love U, I love U.
6 bulan: Of course I love U.
6 tahun: Iyalah!! kalau I tak cintakan U, buat apa I nikah dengan U???

Pulang Kerje:
6 minggu: Sayaaang, I dah balik nih...
6 bulan : I'm BACK!!
6 tahun: Masak apa hari ini??

Hadiah (ulang tahun):
6 minggu: Sayang, I harap U suka cincin yang I beli untuk U ni
6 bulan: I beli lukisan, nampak sesuai dengan suasana ruang tengah
6 tahun: Nih duit, U beli sendirilah apa yg U nak..

Telefon:
6 minggu: Baby, ada yang ingin berbual ngan U di telefon nih
6 bulan: Eh... Your call...
6 tahun: WOOIII TELFON BUNYI TUUUHHH.... ANGKAT AAAAAHHH!!!

Masakan:
6 minggu: Wah, tak sangka I, pandai U masak.Rasa pun sedappp...!!!
6 bulan: Kita makan apa malam ini??
6 tahun: HAH!! LAUK INI LAGI?

Memaafkan:
6 minggu: Sudahlah, tak apa, dah pecah pun, nanti kita beli lagi yang lain,eh
6 bulan: Hati-hati, nanti jatuh tuh.
6 tahun: Orang dah bilang berkali-2 pon tak paham!!

Baju baru:
6 minggu: Aduh sayang, U seperti bidadari dengan pakaian itu
6 bulan: Lah... Beli baju baru lagi?
6 tahun: DAH BERAPA RIBU HABIS BELI BAJU TU???

Merancangkan Holiday:
6 minggu: Macam mana kalau kita jalan-jalan ke Amerika atau ke tempat yg U nak honey?
6 bulan: Kita ke Bukit Bintang aje ler... Senang sikit tak perlu naik flight...
6 tahun: JALAN-JALAN??? DUDUK RUMAH AJE TAK BOLEH KE? BUANG DUIT JE!

TV:
6 minggu: Baby, kita nak tengok cite apa malam ini?
6 bulan : Sekejap eh, citer bagus ah.
6 tahun: JANGAN TUKAR-2 BOLE TAK..

~new hobby~

skg da ada 1 hobi baru..
apakah?
hobi baca blog org len..
senorok!

antara blog yg atul suka ikut:
1) ezza
2) syahmi
3)mathila
4)malek n awekz nyer..

klu baca blog c ezza nih..
kagum dgn bi dy lar..
99% in English..
i wish i can write like her..
bcoz im going to be an english teacher..
ni x..
bi pon terabur gla agi..
aduhai..
cm ner nk improve nih?

then blog mathila..
dy ni jrg update..
tpi suka tgk layout dy..
cntk sgt..

syahmi's blog..
honestly speaking..
im proud with him..
a lot of changes in him..
rsa mcm bkn syahmi yg atul knal dlu jer..
sgt berbeza lar..
blog nyer pon sgt bermaklumat..

malek n awek nyer blog lak..
lbh kpda khidupan mereka..
so, dri 5 bntg, atul bgi 2.5 je lar..
hahha..
jgn mara malek..


ronda-ronda kuantan


tgh syok layan boys before flower,
mak lak ajk g bndr..
ikut ati mmg mls nk g..
penangan korea lar nih..
tpi demi jaga ati mak, g lar juga..
so say good bye to Jun PYo..

then smpi kuantan, cari tket blik kl dlu..
plen nk cari tket sama dgn muna..
ley blik skli..
syg nyer tket abeh sudah..
alah..

jlan2 cari kasut sukan..
nama pon kasut sukan da uzur syar'ie..
nsib baik mak nk sponsor..
thanks mom..
im promise..
this shoes will long lasting..
mb till nex year..
hahaha...




then masuk kp sat..
cari adiah tok jaja..
apa aku nk bgi jaja nih?
alah png nyer...
sdh nyer jmpa satu adiah..
hopefully jaja akn suka lar.. =0


then msk the store..
alah, cantik nyer baju..
mahal kot..
all above 50..
n wat i have just rm20 in my handbag..
so.....
cuci mata jer lar jwb nyer..
best nyer la
klu ley shoping cm org len..
ngeh8..

xper2..
susa2 dlu..
sng2 kmudian atul..
1 day, pluang cm tu pon akan ada..



Monday, February 15, 2010


hana yori dango



meteor garden



boys before flower


when i watch these movies,
i wish i were the girl..

my best friend ever~


ezza shazana nama diberi..
nama secantik empunya diri..
spa kah gadis ini dalam hidupku?
cey wah..mcm ayt seorng lelaki r lak..

let me introduce my sweetheart..
kami knal sjk form 1 lagi..
duduk 1 blik..
kdg2 tdo sama..
pndek kata ezza ni mmg kwn yg baik lah..

naik form two, kami msih bersama.. nama pon sblik agi..
suka duka dikongsi bersama..
bgi atul, atul sng sgt berkwn dgn ezza..
mslh mmg ley cter kat dy..
sbb dy mmg pmdai jaga rahsia kwn..

msuk form 3, kami da xsblik..
tpi msih sklas..
siap duduk sebelah2 agi..
blaja sama2..
atul rsa kami jer yg suka wat bsg dlm klas tuh..
yg len2 xpon..
kira atul n dy mmg sekepala..
dy ajk atul mtk mrsm..
tpi bla pk2 yuran etc, atul xmtk pon..sdh nyer ezza jer amek mrsm..

bla da form4, sdh sgt bla ezza da pndh..
sbb dy lar kwn yg pling rapat n faham atul..
tpi nk wat cm ner..
nk xnk kna lar lpaskan dy pergi..

sjak itu..
kami da xrapat lagi..
jarak memisahkan kami..
kontek pon jrg skli...
yg lgi sdh nye, klu jmpa pon da x cm dlu..

pas form 5..
ezza da msuk utp..
agi lar atul rsa segan sbnr nyer..
rsa trf kami terlalu jauh berbeza..
malu ya amat..
plg teruk nyer..
klu jmpa pon atul da xdpt nk act mcm kami ni pnah jdi kwn baik..
sgt kekok..
ta taw nk buang cm ner prsaan tuh..

TPI..
at last persaan tu dpt di atasi dgn jaya nyer..
kami da kmbli cm dlu..
n as usual, she knows me better..

i wish..
our friendship long lasting and never die..
syg ezza sgt!

ANNA ALTHAFUNISA

pernah baca x novel nih?
hasil tulisan Habiburahman al-shirazi..

mb ada yg pnh baca.. n mb ada yg pnah menonton movie nyer..
bgi atul, atul lbh suka membaca novel nyer..
brbndg menonton movie nyer..

knapa?
sbb dlm movie, watak anna althafunisa tu da xsesuci mcm dlm novel..
klu x cya, try baca n try tgk..

apa best nyer anna althafunisa nih?
bgi atul..
ia ibrat permpuan plg sempurna skli..
dri segi rupa..
dri segi kluarga,,
dri segi ilmu nyer..
n yg pling pntg adalh dri segi agamanye..

klu lah watak ni btol2 wjud,
ign skli ak menemuinya..

stp kli baca novel nih..
air mata mst bergenang..
bkn menangis kerana jln cerita nyer..
tpi menangis kerana
betapa berbezanya aku dan dia...

jauh di sudut hati, aku ingin sekali menjdi seorang wanita seindah
"ANNA ALTHAFUNNISA"

larian mesra IPGTEKNIK..

Bersama pemenang..
tu lah, nk harap dri sndr mng ta taw bla kan..
so bergambar dgn pemenang jer..
actually, bkn xley nk mng..
just xde ksungguhan..
wat men2 sgt..
btw, thanks to izuan for this photo...
apa yg menarik nyer?
ha..tu yg kita ta taw..
with my classmates..

awat lar ilya tba2 mencapap ni ha..
sibuk jer..
huhu
pemenang keseluruhan bgi larian mesra...
rumah hijau!!!!

bangga! wlupon hya sumbng 1 mata..
tpi agk kompius..
cm ne kami ley mng..
sdgkan uma kng agi ramai pmnang..

hihi..
da bgi mng tu trma jer lar..
taniah uma ijau~

tok cha oh tok cha part 3


alhamdulilah..
segalanyer da beransur pulih..
bgi kami ia ibarat 1 keajaiban..
dlm msa 5 ari sja cha da kua wad..
sesungguhnya, dari allah penyakit itu dtg..maka driNya jua lah penawar nyer dtg..
alhamdulilah..

banyakan menjadi dari mencari....




Januari lps atul berpeluang menghadri ceramah bertajuk "MENANTU PILIHAN EMAK"..
menarik cveramah nyer..
almaklumlah, penceramah nyer org terkemuka..
ustaz hasrizal abdul jamil..
alah..penulis buku 'AKU TERIMA NIKAHNYA'
bagi yg pnh baca buku ni, knal lar sapa ustaz nih..

ok lah..straight to the main point...
ustaz tu ckp, dlm mencari jodoh..
kita perlu..
"KURANGKAN MENCARI TETAPI LEBIHKAN MENJADI"

apa mksud ustaz nih?
tak faham lar...

ok lar..kita mula dgn 1 soalan..
apa ciri2 yg kowg rsa perlu ada pda psgn kowg nt?
kowg nk psgn cm ner?

kalau atul..
atul nk some1 yg ley pimpin atul..
kuat agamanya..
at least ley jadi imam stiap solat kami nt..
nk yg berkejaya..
bak kata..
sume antara kita nk yg sempurna lar kan..

tpi..
sbnrnyer..kita yg kna mula dlu..
kalau nk yg beriman, kita yg ptut beriman dlu..
kalau nk yang berakhlak mulia, kita yg kna berakhlak mulia dlu..
kesimpulannya, semua bermula dari kita..
sbb itu ada lagu
" wat goes around comes around"

moral of this story is..
lebihkan menjadi dari mencari..
apabila kita sndri da ckp baik sifat2 nyer..
bnda baik yg kita harapkan itu sendri akn dtg pda kita, tak perlu dicari lagi..

selamat beramal..
There was an error in this gadget