Saturday, June 18, 2011

Amalan untuk Mengelakkan dari Terkena Sihir

Assalamualaikum wbt...

walaupun dunia hari ini orang kata ala2 dunia tanpa sempadan, tetapi sihir masih lagi dipraktikkan bagi segelintir manusia yang nipis imannya di dada...
tapi, dunia sihir ni pon dikira ala2 dunia tanpa sempadan juga lah sebab ia merangkumi dua alam iaitu antara dunia jin dan manusia..


.



sebelum itu, apa yang dimaksudkan dengan sihir?
dalam kata mudahnya, sihir, merupakan satu perbuatan di mana seorang manusia meminta bantuan dari jin untuk memudaratkan musuhnya..


hanya mereka yang pernah disihir sahaja tahu betapa azabya apabila disihir...ada tu sampai menemui ajal akibat disihir...

bagi yang tak pernah, mencegah itu lebih baik kan...so, ini adalah amalan yang boleh kita amalkan untuk mengelak daripada disihir...


1. surah al-baqarah ayat 1-5


2. ayat Qursi dan


3.surah al-Baqarah ayat 284-286



bacalah kesemua ayat diatas 2 kali sekari iaitu selepas solat subuh dan selepas solat maghrib..


dengan membaca ayat2 diatas selepas subuh, Insya Allah kita akan dilindungi dari sihir sepanjang pagi. sekiranya ada yang cuba untuk menghantar sihir kepada kita pada waktu pagi, Insya Allah, sihir itu tidak akan menjadi.. dan silap2 hari bulan, sihir itu akan dihantar kembali kepada si penghantarnya...


dengan membaca ayat2 diatas selepas maghrib, Insya Allah kita akan dilindungi dari sihir sepanjang malam. sekiranya ada yang cuba untuk menghantar sihir kepada kita pada waktu malam, Insya Allah, sihir itu tidak akan menjadi.. dan silap2 hari bulan, sihir itu akan dihantar kembali kepada si penghantarnya...


semoga Allah terus melindungi kita dari segala bentuk bencana.. amin...


p/s: yang silapnya kita, bila dah terkena baru nak pegang Al-Quran..masa sihat,Quran jauh sekali dari kita...sekadar hiasan..

1 comment:

g-rah said...

dengan kata mudah bacelah ma'thurat 2 kali sehari..pagi dan petang..hehe bonus2 siap ade doa2 laen..

There was an error in this gadget