Friday, July 27, 2012

lEssOn Of thE lEsson 1

Assalamualaikum..


satu hari di dalam kelas;

A: weh, pinjam liquid.. salah tulis lah pulak..

B: nah amek nih...

suasana diam.. yang kedengaran cuma suara lecturer yang menyampaikan kuliah..

tiba-tiba A bersuara dengan nada perlahan..

A: best je kan liquid ni.. boleh padam kesalahan...



B: memang lah boleh padam.. tapi tinggal kesan.. ce tengok kertas tuh, dah tak sama macam tadi...dah ada putih2 keras kat bahagia yang dipadam tadi...

A: erm.. betul2.. macam itu juga kehidupan kita kan.. ada kesalahan kita boleh maafkan dan cuba lupakan.. tapi keadaannya dah tak sama seperti sebelum kesalahan itu di buat..contohnya luka di hati.. memang kadang-kadang ia boleh sembuh, tapi pasti tinggal parut...sama juga lah dengan liquid ni.. boleh padam kalau kita salah tulis.. tapi tinggal parut kat kertas ini..hmm..

B: tersenyum.. sambil meneruskan tumpuan kepada kuliah..

A: "berfikir"

v
v
v
v

Dalam kehidupan seharian, kita tak terlepas dari melakukan kesalahan.. kadang-kadang, silap yang kita buat tu kecil.. dan kadang-kadang kita juga tak terlepas dari membuat kesilapan yang besar.. memang,salah satu cara untuk menutup @ menebus kesalahan adalah dengan meminta maaf..  tapi, walaupun maaf sudah diterima, kadang-kadang keadaan tidak akan sama lagi seperti sebelum kesalahan dibuat.. kadang-kadang ia boleh menyebabkan manusia jauh hati..


.: kredit to izuan for the idea...


No comments:

There was an error in this gadget