Saturday, February 6, 2010

kalaulah hidup ibarat sebuah penulisan




alhamdulilah..
1st asgmnt utk agama da siap.. even kna hntar mggu dpn, atul dpt siapkan dlm mggu ni gak..
bkn nk riak, tpi bersyukur sbb atul dpt siapkan nyer...

tajuk asgmnt atul agk mudah sbnr nyer..
"IMAN SANGAT PENTING DALAM KEHIDUPAN INDIVIDU MUSLIM"

dalam tajuk ni atul kupaskan isu mengikut rukun iman..
ingat lagi x apa dy rukun iman?

rukun iman ad 6 perkara.. iaitu:

(1) Beriman kepada ALLAH SWT
(2) Beriman kepada Malaikat-malaikat
(3) Beriman kepada Kitab-kitab
(4) Beriman kepada Rasul-rasul
(5) Beriman kepada Hari Kiamat
(6) Beriman kepada Qada dan Qadar

sbnrnyer, spnjg atul wat ashmnt ni atul terpk somtg..
'aku boleh menulis bab iman..tpi knapa aku xley praktiskan dlm kehidupan seharian? knapa aku msih buat dosa sdgkan aku taw apa yg salah dan apa yg btol'
kalaulah hidup ibarat sebuah penulisan..
pasti aku juga punya iman seperti yang aku tuliskan..

atul rsa sdh sgt spnjg wat asgmnt nih..
i can write but i cant practice what i have write..

No comments: