Saturday, February 6, 2010

tok cha oh tok cha...



"Sesungguhnya keadaan kekuasaanNya apabila dia mengkehendaki adanya hanyalah Dia berfirman kepada hakikat benda itu ‘Jadilah engkau!’, maka ia terus menjadi" (surah Yasin ayat 82)


segala-galanya berlaku dalam sekelip mata jer...semuanya di bawah kuasa allah.. dgn sekelip mata saja kalau Allah nk sesuatu tu berlaku, pasti ia akan berlaku..


6 Februari 2010..

siapa sgka, pda pgi nyer cha wat lawak dlm kls, tpi pda sblh ptg nyer, kami menagis melihat keadaan cha yang tidak bermaya dalam wad icu..

sekelip mata sja bnda tu berlaku..

ptg tuh, cha kmlgn msa otw blik dri mkn..

terkesima msg2 bla mndgr berita tuh..

ada yg igt ia hnya mimpi..

n ada lak terus menangis bla mdpt berita tuh..

tpi aku? sgt terkejut..ya allah, adik aku..

msa dalam perjalanan pergi ke hospital, tak ptus2 doaku kpda Ilahi agar cha selamat..

terdetik di ati kecil nih..

'napa msti cha? napa bkn aku?

satu jer aku pk msa tuh..adik2 n mak cha yg msih bergantung harap pda cha..

"ya allah..jgn ambil cha ya allah..

kalau kau nk, kau ambillah aku..

ak rela jadi gntinyer..

cha ank yg baik..

family nyer bergantung harap pda nyer ya allah..

xmcm aku, aku ank yg kurg baik..

slalu wat mak ayh kecewa dgn kenakalan ku..

ya allah selamatkan adik ku"


tu jer yg ku pinta dri Ilahi spnjg aku di hospital..



cha..ank yatim..bapa nyer da tiada sejak dy tingkatan 3.. mak nyer pula menghidap skit jantung..dan dy ank sulung dlm keluarga..sudah pasti dy yg menjadi tulang belakang dan ayam tambatan dalam keluarganya.. mcm mana kalau dy da xde? mak nyer nk bergantung pda sapa? adik2 nye nk ksih sowg abang dan ayh dri spa? ya allah.. besar peranan cha dlm keluarganyer,,,


cha..my clasmate kat mktb nih..comel bdak nyer..kcil jer..ank jati klantan..sem lpas kami rapat.. kdg2 dy pggil aku akk n aku pggil dy adik..tatkala nih, aku rndu sgt pnggilan tuh..n jauh di sudut ati aku, aku syg dy mcm adk..bkn kwn sperti mana aku aggp izuan n nazmi..

kdg2 dy share poblem dy dgn aku..wlu xley nk tlg, tpi at least aku ley dgr..baik sgt bdak nyer..plg xlupa dy bgi serunding n name tag..bgi org len, mb small matter jer bnda tuh..tpi bgi aku, bsr mkna nyer..

cha, bertahan cha.. aku doakan ko cpt sedar,,bgn demi adik2 n mak cha.. merka tggu ko tuh cha.. jgn bgi mereka menangis cha.. wake up cha.. kami sume syg ko cha..

ya allah.. pnjgkn usia adik ku ini.. aku syg dy...

syg cha~





2 comments:

althafunisa said...
This comment has been removed by the author.
ezza shabarudin said...

atul
terkesima eza bce.
i didnt know what to say actually.
but in this case,
you have to be strong for him
pray hard.
& do updates me k.

There was an error in this gadget