Tuesday, January 4, 2011

diari lama itu

16/03/2007

Tett2, handphone berbunyi menandakan msg masuk……


Ashraf :

· 3 benda yang awak tak boleh lupa pasal saya..

· Perkataan terbaik pasal saya…

· Nama yang awak panggil saya..

· Awak nak jadi saya punya apa?


Balqis : Saya nak jadi awek awak..


Kemudian msg yang sama di forwardkan kepada si dia…


Ashraf :

· Budak bijak, baik hati dan terror math

· Wanita solehah

· Balqis ..

· Ada lah…


Balqis : Adalah? Apa dia adalah tuh?


Ashraf : adalah…


Balqis : (ceh, rungut hati ini).. boleh tak nak jawab semula soklan yang last tuh? Kalau boleh saya nak jadi kwn perempuan yang paling awak sayang selepas awek awak…


Ashraf : lorr, dah tak nak jadi awek dah ke? Huh…


Balqis : nak tapi terasa diri ni tak layak..


Ashraf : mana bley rasa2, hehe..


Balqis : dah tu tak kan nak rasa layak pulak?


Ashraf: layak lah..layak sangat2…


Balqis : haish dia nih..jgn wat sy mengharap ashraf…


Ashraf: tak wat pon..layak..tunggu masa jer..heheheh


Balqis : tunggu masa jer? Mksdnyer?


Ashraf: biar masa sahaja yang menentukan…


Balqis : harap2 masa tu ada dan saya menunggu kehadirannya…


Ashraf : InsyaAllah…


Ni semua kisah 4 tahun lalu…rasa kelakar pula bila di baca diari sendiri..dok belek2 diari lama, terjumpa coretan ini…sehingga kini, tiada perubahan yang berlaku antara kami..aku masih lagi sahabat baik kepada si dia dan si dia masih lagi sahabat baik bagi aku… “tunggu masa jer..Biar masa saja yang menentukan”.. adakah benar masa itu akan wujud atau masa itu sama sekali tidak pernah akan wujud untuk aku dan si dia? Yang pasti, kini dia bahagia bersama insan tersayang dan aku pula masih tercari2 cinta sejati yang entah bila tibanya.. atau aku patut menunggu masa yang pernah dia kata kan itu? Berbaloikah? Soal jodoh, kini aku pasrah kepada takdir..aku sendiri sudah penat bermain dengan cinta manusia yang penuh dengan kekecewaan.. andai ada jodoh aku dan si dia, biar 1000 tahun pon, dia tetap akan menjadi milikku..tapi, jika tidak, pasti Tuhan menemukan jodoh yang terbaik buatku..tiba2 aku teringat akan kata2 Pretty Zinta dalam cerita Kal Ho Naa Ho…” setiap perempuan pasti mengimpikan sahabat baik mereka menjadi pasangan hidup mereka”……… adakah aku juga seperti itu?..


p/s: msti fail bila create cerita cam nih.....

7 comments:

maCy said...

roy ke

Malek Ku said...

next cerita.....aku ni stalker blog ko..jgn xtau...hehehehe

althafunisa said...

mac: ada nama roy ke dalam ni? ta ean..rekaan semata~

malek: next story? just wait ok..malek, aku nk tumpang library um ley ta?

althafunisa said...

mac: ada nama roy ke dalam ni? ta ean..rekaan semata~

malek: next story? just wait ok..malek, aku nk tumpang library um ley ta?

Malek Ku said...

np xbleh plak...bleh je...np? ko study grup ngn kwn2 ko ke ap

althafunisa said...

bukan apa...lecturer aku soh gi library kowg..cari buku...sabtu ahd buka ke?

Malek Ku said...

sabtu buka sampai pukul 4..ahad tutup..

There was an error in this gadget